Alla inlägg under april 2009

Av VERONIKA - 30 april 2009 22:24


Nu har vi varit och tittat på brasor. Först åkte vi en tur med bilen, vi hamnade slutligen i Sörvik. Där gick vi ur och stod och tittade på brasan.


[Brasan i Sörvik, taget med mobilen]

[Vi fick även se ett fint fyrverkeri där ute]


Dagens "ris" ger jag till Ludvika kommun som dragit in på valborgsmässofirande i Jägarnäs.


Natti natti, en ny arbetsdag väntar i morgon......




Av VERONIKA - 29 april 2009 20:09


Igår när jag var ute och gick fick jag syn på Nina Tysks bil. Hon och hennes sambo har en väldigt speciell nummerplåt på bilen. Nina är en gammal steptränare som flyttat till Sundsvall. Jag skickade ett sms till Nina igår kväll när jag fick syn på bilen och undrade vad deras bil gjorde i Ludvika. Fick ett svar där hon skrivit att hennes sambo är här i Ludvika och jobbar på Abb. Nina och bebisen hade följt med till Ludvika. Nina hade tagit med sig träningskläder. Hon skulle komma och träna step, men till sin stora besvikelse hade hon glömt skorna.


Skickade ett sms till Nina idag från jobbet där jag undrade om hon trots sin glömska tänkt träna. Men jag fick aldrig något svar. Så de var lika bra att gå och träna ikväll, utefall hon skulle dyka upp. Till min stora besvikelse kom hon aldrig och de var nog tur de. För jag trodde jag skulle dö på steppen idag. Pulsen steg snabbt! Jag har ju inte tränat på två veckor på grund av sjukdom.


[Nina, jag, Jessica och Katrin]

Av VERONIKA - 28 april 2009 21:07


Ikväll fick jag ett positivt ryck. Helt plötsligt bestämde jag mig för att ta en promenad. De fick bära eller brista.....


[Tog några bilder med mobilen på min promenad]


Nu sitter jag här svettig.....tänk va skönt de är att röra på sig!


[Här är sträckan jag gick, 1 mil]

Av VERONIKA - 28 april 2009 16:34


Direkt när jag kom till jobbet igår så lade jag in om semester den 1:a maj, eftersom jag var sjuk hela förra veckan så  var det lika bra att göra det på en gång . Idag fick jag reda på att man måste ansöka om semester 14 dagar innan man ska ha den. Tänk att allt ska ändras till de sämre. Så nu blir de till att jobba den 1:a maj!


På eftermiddagen var det dags för brandövning på brandstationen.


[Först hade vi teori, sen va de dags för brandövningen]

Av VERONIKA - 25 april 2009 17:54


Nu har vi varit på judo DM 2009 i Borlänge. Kände mig skapligt pigg i morse, 7,30 stod jag i duschen och klockan 8,45 åkte vi. Synd nog så deltog inte Artur. När han väl vägt in sig fick han reda på att han endast skulle få möte en kille.  Då strök han sig från tävlingen! Däremot så deltog Anton..


[Antons match mot Edvin]

[Prisutdelning, Anton kom på tredje plats]


När vi kom hem tog Artur en vända runt Haggen på sin nya cykel.


[Här kommer Artur tillbaka från cykelturen]


Under tiden Artur cyklade passade jag på att sola.


[Jag i solen]


Nu ska vi grilla!




Av VERONIKA - 24 april 2009 22:35


I morgon ska min kära man vara med på DM i judo. Om jag orkar ska jag åka med och titta.....är fortfarande krasslig.


Natti natti


Ett smakprov på judo!



Av VERONIKA - 23 april 2009 12:22


Kronprinsessan Viktoria sa i en intervju för ett par år sedan att hon levde ett vanligt Svessonliv. Hon påpekade då att hon minsann åt makaroner och falukorv hon också. Jag vet inte vad makaroner och falukorv har med Svenssonliv att göra, men de var så hon uttryckte sig!


Läste i Aftonbladet idag att Viktoria och Daniel ska flytta in på Haga slott. Hör de också till ett vanligt Svenssonliv?


[Haga slott, här ska Viktoria och Daniel bo]


Visste ni att de finns folk som vill avskaffa monarkin? Hittade en sida där de getts flera anledingar till varför monarkin ska avskaffas. De är väl tur att alla får tycka som de vill i den här frågan. Hoppas Viktoria och Daniel kommer trivas på Haga slott och att de inte känner sig trångbodda...nog skrivet om monarkin!


Själv har jag inte blivit ett dugg bättre från min förkylning, hosta, bihål- och ögoninflammation. Ska de aldrig vända? Känns nästan som de har blivit permanent.        smileys

Av VERONIKA - 22 april 2009 12:17


Vaknade med ett  igenklistrat öga i morse. Fick hålla mig  i väggarna för att leda mig in på toa. Där inne kunde jag till min förskräckelse se att mitt vänstra öga var fullt med var. När jag väl fick bort varet och kunde öppna ögat så var hela vitan röd. De här är inte sant! Snoret rinner, halsen värker å så har jag en j**la rethosta och stopp i bihålorna. Nu har jag även ögoninflammation! Ska de aldrig ta slut.....*snyft*

Ovido - Quiz & Flashcards