Alla inlägg under december 2008

Av VERONIKA - 31 december 2008 16:01

Idag är jag på benen igen, jag har legat deckad i två dagar. Jag har haft hög feber och rethosta. Känner mig fortfarande svag. Jag blir anfådd bara av att gå upp för trappen, det var till och med jobbigt att duscha. Vi som är bortbjudna på mat i kväll. En sak är då säker. Jag orkar inte åka bort, just nu känns det som jag hellre äter god mat hemma med familjen.


[Tog ett kort på frosten, just nu är det -8,9 grader ute]


                                                  
      GOTT NYTT ÅR!


Av VERONIKA - 28 december 2008 13:43

Usch, idag känner jag mig inte riktigt kry. Jag har nästan svårt att få luft. Man ser hur bröstkorgen får jobba för att jag ska få luft. Om jag hade varit rökare, då skulle jag ha trott att jag åkt på kol. Men nu är jag inte rökare, som tur är!


Jag som hade sett fram emot att träna step idag. Stepen har varit inställd i två veckor pga. sjukdom. Den ena instruktören har brutit handleden och den andra har haft någonting åt lungorna. Förmodligen har jag åkt på det samma som den sistnämnda. Jag pratade med henne nyss och hon skulle köra step passet idag. En sak är då säker, jag står över!


[Idag har solen varit framme]


Igår kväll var vi och tittade på -Vi hade i alla fall tur med vädret - igen! Jag tycker den var sevärd!




Av VERONIKA - 26 december 2008 22:24

Juldagen firade jag med två kompisar. Vi träffades hemma hos mig, sedan bar det iväg till Folkan.

[Lotta, jag och Regina]

[Jag *L*]

Av VERONIKA - 24 december 2008 22:28

Snart har ännu en julafton passerat. I natt hade det kommit ett tunt lager med snö.

[Man får iaf julkänsla]

[Marschallerna och lyktan lyser så fint utanför, hoppas tomten hittar hit!]

[Men först var det dags för  Kalle och hans vänner]


[Under granen låg alla paket och väntade]

[Plötsligt bankade det på ytterdörren. Gissa vem det var! Tomten såklart. Så här glad blev Anton när tomten kom]

[Anton, Jag och tomten med sin fina lykta]

Av VERONIKA - 22 december 2008 19:21

Idag har vi varit till Falu lasarett. Artur har röntgat sin fot. Medan jag sitter och väntar dyker systrarna Kallur upp.

[Jag, Jenny och Sanna]

När vi var klara på lasrettet åkte vi till regementet för att äta. Men det var stängt. Det blev mat på Kupolen istället!

[En blid från regementet i Falun]

[Min mamma och Artur]

[Vy över regementets område]

[Ännu en vybild över regementet i Falun]


På vägen till Borlänge hade det hänt en trafikolycka. Vi blev stående där ett tag!

[Här går en brandman och plockar skräp. Jag tror att bilen som kvaddade hade åkt för nära vajerräcket och fått sladd på bilen. Den stod iaf åt fel håll. Uppfattade iaf som att ambulansen åkte därifrån tom]

Av VERONIKA - 21 december 2008 11:51

Vi har varit och åkt skridskor på förmiddagen.



[Anton i ishallen]

[Vi träffade Sara Hjälm i ishallen. Själklart ställde vi upp på en bild  *L* Fotograf, Artur]


På eftermiddagen ska jag ner och anmäla Anton till fortsättningskurs i snowboard.

Av VERONIKA - 19 december 2008 20:03

Jag hann inte ner, alla hade bastat klart. Tog en bild på den tomma bastun.


Så kan det gå när man inte kommer i tid!

Av VERONIKA - 19 december 2008 19:25

Idag har jag bjudit på nybakad banankaka på min mans jobb. Den blev jättegod! Passade på att ta lite fina kort på lampor och julbelysning när jag var på hans jobb. Håll till godo!


[Fin va?]

[Det här är min favoritlampa]

[Det finns då lampor av alla de slag]

[Lite juligt]

[Även detta, mer juligt alltså]

[Kolla in foten, snygg va?]

[Snyggt i ett julfönster]

[Snygga och ovanliga julgranar]

[Även denna är nog lite ovanlig, men snygg]

[Vanlig lampa]

[Å va mycket fint det finns]

[Lampan i foajén]


Det fanns ju mycket mycket mer än vad jag har tagit kort på. Förresten så hade dom 30% på alla prydnadssaker i butiken.

http://www.kurtshusvagnar.se/ludvika/


Ikväll har Anton klätt våran gran!


Oj, vad mycket bilder det blev i detta inlägg :)

Imorgon ska vi köpa julklappar, har inte köpt en enda än! Nu måste jag gå ner och titta hur det går för killarna i bastun. Vi ses...

Ovido - Quiz & Flashcards