Alla inlägg under september 2008

Av VERONIKA - 14 september 2008 13:01

Idag gick jag upp klockan 10.00, riktigt skönt! Jag har slöat hela förmiddagen. Nu är det dags att börja med maten. Sedan ska vi åka ner på tivoli. Kanske låter konstigt eftersom vi var på markand igår. Men detta tivoli är en ren protest. Axels tivloi brukar alltid vara på markanden, men i år är det ett annat tivolibolag som fått äran att vara på markanden. Så i ren protest har Axels tivoli kommit till andra delen av stan.


Nu har vi varit på tivoli. Det kostade bara 10 kronor att åka karusell. Helt sjukt billigt! Det blev en snabbis på tivoli, klockan 15.45 började min step. Lägger in några bilder från tivoli.

              

Virvelvinden    Karusell







                                     


                  


 KarusellParishjulet













    


Harry Potter


   radibilar












Av VERONIKA - 13 september 2008 15:25

 Balonger

Klockan 10.00 började telefonen ringa idag. Det var kompisar till Niklas som ville ha med honom till markanden. Orkar du besöka markanden så skjussar jag er, sa jag. Han var ju hemma från skolan igår, förkylning.

Det var klart att han orkade. Klockan tolv satt vi i bilen påväg till markanden. Vilket kanonväder, solen sken och himlen var blå! Inte mycket att klaga på. Jag och Anton gick tillsammans och Niklas gick med sina två kompisar på markanaden. Jag köpte två mössor på marknaden.



Mössa från marknaden

Mössa från marknaden








Här är mössorna som jag köpte på markanden. Snygga va! Dom kommer säkert till användning.

Av VERONIKA - 12 september 2008 15:51

Shit, vad lätt det gick att jogga idag. Vilken härlig känsla! Det gick till och med lätt i uppförsbackarna. Eller som Sally sa: "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke...!" Så sant *L* Efter joggingturen var det dags att stretcha. Jag känner av höftböjaren till och från, men har hört att det är ganska vanligt när man tränar step. Jag skulle nog behöva stretcha mer efter varje stepp pass.



Jag stretchar

Jag stretchar efter joggingturen.


På eftermiddagen idag kom min väninna Lotta på besök. Hon blev så exalterad när jag berättade att vi ska åka till Trysil i januari. Hon skulle hem och diskutera saken med Erik. Lotta och Eriks yngsta son Simon, kan tyvärr inte åka slalom. Man kan ju åka till fjällen utan att åka slalom, men som jag förstod så ville både Lotta och Erik åka slalom om dom skulle åka till Trysil och då underlättar det ju om alla kan åka. Här kommer några bilder från våran senaste fjällresa.


Taget 2008 i Tandådalen/Hundfjället

Det här är min familj. Kortet är taget i Tandådalen/Hundfjället 2008 (jan). Jag, Emil, Niklas, Anton står där bakom och slutligen min man Artur.


Artur packar bilen i snöstorm
Det var ingen brist på snö. Snön vräkte ner när Artur skulle packa bilen.


Verran ute i skogen

Jag ute i skogen *L*


 Nog om det, nu ska jag städa. I kväll ska vi äta tacos! Mums :)

Av VERONIKA - 12 september 2008 11:03

Min lediga dag började inte som jag hade tänkt mig. I morse var det då dags att ringa och sjukanmäla 2 av barnen. Dom är genomförkylda. Niklas hör man knappt vad han säger och Emil säger just inte så mycket. Som tur var så hoppade iaf Anton ur sängen och ville till skolan...peppar peppar, få se hur länge han klarar sig.


Timmarna gick och när klockan var 10.30 ville Emil helt plötsligt åka till skolan trots att han är förkyld och sjukanmäld. Det är väl bra att barnen vill till skolan. Men min första tanke va, vad ska hans lärare säga. Jag ringer och sjukanmäler ungen sen kommer han till skolan. Först sa jag nej, sedan ändrade jag mig. -Åk du till skolan om du vill, men tala om att du inte är bra....du hör ju själv vad tokigt det låter. Förresten så låter han inte som han ska på rösten. Hans lärare får väl höra av sig om dom tycker det är fel att han kommer till skolan*L*. Nu har han iaf åkt dit! Niklas blir iaf hemma, han sitter med täcket runt sig i soffan och tittar på tv:en. Han som skulle på marknad med en kompis i helgen.



Av VERONIKA - 11 september 2008 15:07

Terrorattentaten den 11 september 2001 chockade världen. Idag är det 7 år sedan det hände. Skänk en tanke till de anhöriga.

http://www.civil.usyd.edu.au/latest/wtc1.jpg


Den här veckan har jag cyklat till jobbet varje morgon, 3,5 km enkel väg. En dag när jag cyklade hem så öste regnet ner. Det va liksom ingen idé att ens försöka cykla fort, man va  redan genom blöt från topp till tå efter 100 meter.


Min mamma kom förbi på kaffe idag. Mamma har länge pratat om att hon vill lära sig virka pärlhalsband. Så vi var ut på nätet och letade....alltihop slutade med att mamma anmälde sig till en nybörjar kurs som skulle starta den 25 september. Hon va så glad när hon gick härifrån, äntligen ska hon få lära sig att virka pärlhalsband! http://stinta.se/index.php/849311


Idag har jag  bokat våran fjällsemester. Den här gången ska vi åka till Trysil. Alla säger att det är så mycket snö där.....upp till bevis! I januari kommer vi. Nu ska jag ut och klippa gräsmattan innan regnet kommer.

Tjingeling


Jag klipper gräsmattan

Jag är klipper gräsmattan


Det är såna här halsband mamma vill lära sig att göra.

Såna här halsband vill mamma lära sig göra.


I kväll har jag eldat i kaminen igen. Den svarta röken är kvar! Här följer några bilder.
Svart rök ur skorstenen


 Kolla in den svarta röken.....och efter den kom London dimman.


London dimman


Inne där brann det så fint så....

Tälgstensugnen


Tänk alla som svor över min svarta rök och tänkte. Tänk att folk inte kan elda med torr ved nu för tiden. Den är torr! Tog en bild på små flisen som jag eldade. Den är så torr så det sprakar.





Nu ska jag skjuta igen spjället och krypa i säng. Natti natti...see you again!















Av VERONIKA - 10 september 2008 21:31

Usch vilken natt jag haft!!! Jag kunde inte somna i går kväll. Man ligger där och vänder och vrider på sig och timmarna bara går. Och så ringer klockan och det är dags att gå upp. Det är då man vill dra täcket över huvudet och bara ligga kvar, för då kan man sova.


På eftermiddagen gjorde jag en brasa i våran tälgstenskamin. Men vilken svart rök det bolmade ur våran skorsten. Jag kunde inte se grannens hus. Jag eldade snustorr småflis. Jag fattade ingenting. Varför denna svarta rök? Jag ringde till min man och han trodde att jag lagt in för mycket åt gången. Jag provade att lägga in mindre men fick samma svarta rök ändå. Det är fortfarande ett mysterium varför röken blev så svart. Nästa gång ska jag ta ett kort på eländet. Jag kanske helt enkelt inte kan elda.


Ikväll har jag varit på föräldramöte på gymnasiet. Våran äldsta son Emil har börjat ettan. Han ska gå elprogrammet. Av den information som vi fick, så ser framtiden lysande ut för elektrikerna. Det låter ju bra!


Nej, nu ska jag lägga mig och läsa "Se och hör". Tror ni att Runar får ett kärleksbarn med fru nummer 2?


//På återseende!



Av VERONIKA - 9 september 2008 21:25

Jag har hunnit med så mycket idag.....jobbat, varit på stan och köpt en elevkalender och en ny väska till min son Niklas. Det duger inte med ryggsäck när man går i 7:an, utan då ska man ha en väska som hänger på axeln. Sagt och gjort nu har han en jättefin väska. Jag hann även med en fika på stan med systrarna Pepulis (Sofie å Marie), Oliver och lilla Noel var oxå med. Trevligt att träffa trevliga människor :)


Jag var ju och tränade step i går men kände ändå att jag ville komma ut och röra på mig idag, så när klockan var kring 16.00 tog jag en joggingtur på 54 minuter, jag kan erkänna att jag gick 20 minuter av dom 54. Sedan var det bara att komma tillbaka till verkligheten igen....läxor med barnen och sedan var det bara att ställa sig vid spisen. Det blev stuvade makaroner och falukorv. Gott & enkelt!


 Man ska väl inte krångla till det när man är själv hemma med barnen. Min andra hälft är nämligen på husvagnsmässa i Jönköping. Han åkte i söndags och kommer inte hem förrens nästa söndag.


Nej nu ska jag ta fram symaskinen och laga min äldsta sons byxor. Han har lyckats få en stor reva där bak, hur den uppstod vet bara han!!


Godnatt alla läsare och på återseende!




Av VERONIKA - 7 september 2008 17:38

Nu har jag testat nya skorna.....dom är så sköna. Vilken studs det är i dom....jag är helnöjd! Verkligen ett bra köp...för en gång skull :)

Ovido - Quiz & Flashcards