Alla inlägg under juni 2009

Av VERONIKA - 26 juni 2009 22:01


Idag har jag varit ut till Marlene och Markus sommarställe i Snöån. Där tog jag även mitt första dopp för i år. Markus mätte temperaturen i vattnet....25 grader! Kan påpeka att det var nog cirka 40 centimeter ner i vattnet. Det var iallafall jätteskönt!


[Jag och en gravid Marlene i vattnet]


Det var så mysigt ute hos dom. Vilket läge!


[Här satt vi och fikade, kolla vad fint]

[Nedanför altan låg badet,  jättemysigt!]


Klockan 17.00 var hela Larsson familjen och åt mat hos min mamma, hon fyller nämligen år idag.


Simma lugnt, inatt jobbar jag natt, slutar 07:15 på lördag morgon.

Av VERONIKA - 23 juni 2009 21:54


Ikväll har jag gjort mitt första ensamma pass på larmcentralen. Första timmarna var ganska lugna, sen ramlade larm efter larm in. Jag fick ringa till min hemtjänstgrupp ett par gånger.


[Här sitter jag vid datorn som larmen kommer till]

 

[Det finns två datorer i rummet. En för larm och en för internet]


Imorgon jobbar jag också kväll 14:00-21:30.

Av VERONIKA - 21 juni 2009 18:29



Kommer ni ihåg den här låten med Magnus Uggla?



Av VERONIKA - 20 juni 2009 16:36


Har nyss ätit en välförtjänt lunch/middag. Har varit ute och åkt inlines, den längsta turen jag någonsin åkt på.


En sak är då säker, när regnet har öst ner i flera dagar så njuter man bara av att dagen är regnfri. Man tycker vädert är toppen! Solen behöver liksom inte ens titta fram, bara det inte regnar. Eftersom det var regnfritt och solsken idag var det inte mycket att fundera på. Självklart skulle inlinesen på!


Åkte förbi Jägarnäs och över till Knutsbo och vidare ner på stan och förbi forsen. Hamnade slutligen på cykelbanan utmot Sörvik. Där åkte jag ända ut till Dröverka innan jag vände. Asfalten blev jättedålig efter Dröverka.


[Före Sörvik]

[Ute vid Dröverka]

[Skylten i brunnsvik]


När jag kom hem idag var jag helt slut. Blev liggande på gräsmattan av utmattning.


[Helt slut]

[Och törstig]

[Här har jag återhämtat mig lite]


Nu måste jag in i duschen, vi ska åka till Arturs syster i Hedemora och grilla.


Tjingeling!


Nu har jag mätt, nästan 3 mil kom jag upp i!

Av VERONIKA - 20 juni 2009 11:40


Man mår som man förtjänar idag! Och tur är väl det, jag mår hur bra som helst idag. Drack inte en droppe alkohol igår på självaste midsommarafton. Arturs syster med familj kom hit på grillkväll. Vi åt gott och tog det lugnt bara.


[Kladdkaka]

[Efterrätt, jordgubbar, rabarberpaj, banankaka, kladdkaka, vaniljsås och glass]


Senare på natten satt pojkarna igång med att spela kort.


[Kusin Fredrik, Anton , Emil och Niklas]


Idag måste jag ut och röra på mig på ett eller annat sätt!

Av VERONIKA - 18 juni 2009 21:55



Lek & Bus landet som vi åkte till ligger i Örebro. Jag, Anton, Niklas och så hade Niklas kompisen Joakim med sig.


[Här står alla tre killarna]

[Jag]

[Niklas hoppar]

[Anton står uppe till vänster]

[Jag hoppar]

[Anton ska vara med på Lazer game]

[Niklas]

[Jag och strutsen]

[Jag och flugan]


Barnen tyckte det var riktigt kul på Lek & Bus landet. Det fanns någonting att göra hela tiden. Dom var genomsvettiga!



Av VERONIKA - 18 juni 2009 11:28


Nu är jag ledig i 5 dagar. Börjar jobbar igen på tisdag klockan 14:00. Det blir nästan 6 dagars ledighet. Jag hade hellre jobbat hela midsommar istället för hela Ludvikafesten. Men nu fick jag inte välja, det är bara att gilla läget!


Vi ska inte göra någonting speciellt under midsommar, mer än att vi ska försöka få ner veden i vedboden. Kul midsommar sysselsättning! Hur som helst så måste det göras och det passar väl bra när man är ledig. Bara vädret kunde bli bättre.

Av VERONIKA - 16 juni 2009 13:37


Nästa vecka börjar jag på larmcentralen. Tiden har gått så fort, jag gör min sista intodag imorgon. Jag trivs jättebra nere på larmcentralen, vi är ett jättehärligt gäng som ska jobba där i sommar. SUPERKUL!


Ikväll ska jag jobba på min vanliga arbetsplats. Så småningom ska jag ta ett foto när jag sitter på larmcentralen så ni får se hur det ser ut där nere.


Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards