Alla inlägg under november 2008

Av VERONIKA - 28 november 2008 15:00

Jaha...då har man gjort sista dagen på ABB, mot sin vilja. Fällde en tår i omklädningsrummet idag när jag var påväg hem. Varför är vi inne i en lågkonjunktur precis när man kommit in på ABB. Vem vet..det kanske inte är meningen att jag ska vara där. Det är bara framtiden som kan visa det. Jag ska iaf göra allt för att komma tillbaka dit.


Kan erkänna att det är svårt att hålla humöret uppe just nu. Tycker allt ser svart ut.

Av VERONIKA - 27 november 2008 16:45

Den lukten är speciell, den kan man bara känna när man går in på den avdelningen som jag varit på. Nu är det slut....längtar redan efter ABB. I morgon gör jag min sista dag på ABB. Livet suger just nu! Under det halvår som jag varit där, har min största önskan varit att få vara kvar. Jag trivs så jäkla bra där, med allt och alla. Men men, just nu är vi inne i en lågkonjunktur och Abb har inte ens jobb åt sina anställda.....usch vad tråkigt allt känns:(  I morgon ska jag på möte med kommun, jag har ju iaf en anställning kvar hos dom. Men vad kommer jag bli erbjuden? Har hört att jag förmodligen blir erbjuden nattjobb på ett korttidsboende för utvecklingsstörda barn. Min första fråga blir då...behöver man ingen utbildning när man tar hand om de barnen? Jag har då ingen utbildning till det, inte ens erfarenhet av utvecklingstörda barn. Har bara sett dom på håll. Jag behöver alltså någonting att göra redan nu på måndag.


Det är inte lätt att hålla humöret uppe när allt ser mörkt ut, det är heller inte lätt att sov när man inte vet hur framtiden ser ut. Jag blir tokig på denna ovisshet!


Jag vet precis hur det kommer bli på mötet i morgon.....alla bara kör över en! Känner mig redan platt. När ska det börja ljusna i tunneln?


Vi syns :/

Av VERONIKA - 26 november 2008 19:50

Usch va livet suger just nu!


Vet ni vad detta är? 

 Här kommer en bild till.....blev du klokare?

Av VERONIKA - 25 november 2008 18:00

Jag skulle ju ta en bild på snön idag......saken är den att det var så mörkt när jag kom hem från jobbet. Men jag tog ett kort på granen i morse. Nu måste jag ta ut kålpuddningen ur ugnen.

 [Taget i morse]

[Någon hade tydligen tagit ett foto med kameran igår kväll, se det snöar]


Morgondagen är en viktig dag i mitt liv! Håll tummarna.....

Av VERONIKA - 24 november 2008 20:52

Idag var det riktigt tungt på Bodystepen. Det är länge sen jag kände så. Det kändes som jag hade en puls på 200. Men inte hade jag det....jag hade en maxpuls på 178 och ett snitt på 153. Igår när jag tränade bodystep så hade jag en maxpuls på 181 och ett snitt på 157, det var inte alls lika tungt då. Jag brukar ju träna söndag och måndag......jag vill inte bli sjuk!


Men vad mycket snö vi har fått......jag tar ett foto på det i morgon! Nu måste jag gå ner och duscha. Synes!

Av VERONIKA - 23 november 2008 18:30

Idag har vi hämtat våran adventsgran. Inga av våra barn ville följa med....tråkmånsar!

 [Jakttorn]

 [Granen är fälld]


På vägen tillbaka kunde vi inte låta bli att testa den långa isbanan* L*


 [Riktigt inbjudande]

 [Först testande Artur]

 [Sedan var det min tur :)]

 Tjoohoo! Vad det gick fort.

 [Inte så lätt att hålla balansen alla gånger]

 [Här tog det stopp]

 [Här står vi med granen]

 [Tog kort på en gammal trave]

Här står granen på plats hemma på gården.

Av VERONIKA - 23 november 2008 00:06

Ikväll har vi varit på Piren och ätit gott! Täppas Fogelberg och en trubadur underhöll oss.


[Jag och Maria i foajén]

 [Kicki dansar loss]

 [Maten vi åt,swetchersnitsel]

 [Vy inne på Piren]

 [Täppas Fogelberg pratade på Piren]

 [Vy inne på Piren]

 [Kicki och trubaduren]

[Rolf sjunger 34:an]


Av VERONIKA - 21 november 2008 21:35

Vaknade till minusgrader! Närmare bestämt -6 grader. Det har inte hänt så mycket idag....jag har varit ledig!

Ovido - Quiz & Flashcards