Alla inlägg under maj 2010

Av VERONIKA - 31 maj 2010 21:23

 

Det börjar bli så fint på våran balkong!

 

Idag köpte jag en ljuslykta på jobbet. Eftersom den var brun och jag ville ha en svart var det bara till att köpa svart färg och måla. Nu är den svart och sitter ute på väggen   

 

 

[Snygg va!]



   



Jag vill ha nya dynor, svarta skulle vara snyggt med ett svart parasoll. Men det får vänta tills vi kommer hem från Danmark. Om två veckor åker vi!     Husvagnen som vi ska ha står redan hemma här på gården.  

Av VERONIKA - 30 maj 2010 18:37

 

 

Mamma kom hem till oss på eftermiddagskaffe idag. Hon fick fina pelargoner som jag köpt på marknaden. Jag fick oxå en gåva av min mamma, jag har faktiskt namnsdag idag.  Detta fick jag av min mor....kolla in bilden och gissa vad det är.....???

 

 

  

 

Jag trodde att det va en visp. Så fel jag hade, det är inget köksredskap utan ett verktyg för huvudmassage!

 

 



Det är jätteskönt!

 

Av mina barn fick jag trisslotter. Jag vann på tre stycken...  

Av VERONIKA - 28 maj 2010 20:06

 

På fredag kommer våran nya bil   

 

 

 

FORD KUGA  2010

Av VERONIKA - 25 maj 2010 21:18

 

Kunde inte låta bli att köpa lite krimskrams på jobbet idag....

 

 

[ 85 kr nu]

  

[129 kr för båda]

 

Det är ju halva priset!  

 

 

Ikväll har jag sprungit 5 km på löpbandet   

 

 

Av VERONIKA - 23 maj 2010 17:30


Så skönt, jag har slappat och inte gjort någonting idag. Det är väl det man ska göra en dag som denna när regnet öser ner   

 

 

 

  

[Jag i soffan]

 

 

I onsdags var jag ledig, bestämde mig då för att bleka slingor i mitt hår. För att underlätta blekningen så penslade jag bara i blekningen. Brukar alltid ha hätta och dra ut. (Artur drar ut och penslar i)

 

[Blev alldeles gul i håret]



Efter ett besök på stan och goda råd av Gunilla inne på Berts hårservice så var det bara att göra ännu en blekning av det gula.



[Här är resultatet]


Måste säga att jag föredrar vanliga slingor. Inga helblekningar för min del nå mer. Tur att håret växer!     

Av VERONIKA - 23 maj 2010 15:44


Nu har jag köpt mig ett par stödstrumpor. Jag blir så svälld om mina ben, varje kväll när jag kommer hem från jobbet så skär strumpresåren in i benen. Jag står och går i stort sett hela dagarna.

 

 

  

 

 

 

Av VERONIKA - 23 maj 2010 13:42

 

Idag blev det inget morgonkaffe på balkongen, den är fylld med vattendroppar. Igår blev den iaf klar, hela balkongen är målad....

 



Jag passade på att plantera blommor igår....



   



Jag är så nöjd med färgen på blommorna. I år blev det pelargoner, ombyte förnöjer   



Vi har hunnit med ganska mycket den här helgen. Vi har även möblerat om nere i rummet där löpbandet står. På fredagskvällen sprang jag min premiärtur på bandet.

 

 



   



Här nedan kan du läsa om vårat löpband.



Monark WR 7050              tryck på länken

 

 

 

Av VERONIKA - 19 maj 2010 19:26


Det stora paketet innehöll ett löpband   

 

 



Artur ska snart springa premiärturen......  

Ovido - Quiz & Flashcards