Alla inlägg under september 2009

Av VERONIKA - 30 september 2009 17:01


Klockan 7:30 började värdegrundsutbildningen på brandstation idag. Jag tycker det är riktigt kul att diskutera alla frågor. Alla tycker vi olika, men ingen har fel!


Snart är det dags att byta om, stepen börjar 18:00 Glad


Den här veckan jobbar jag bara tisdag, onsdag och torsdag, så jädrans skönt!

Av VERONIKA - 29 september 2009 13:23


Kolla vad mitt hår växt! Tror det var i maj som jag bestämde mig för att klippa upp det, jag har inte ångrat mig än!


  

[ Mitt hår]


Nu ska jag dricka kaffe och titta på Oprah Winfrey, sen kallar jobbet 15:30! Förresten, vet ni vad jag fick igår? Jo en stepbräda! Den är lite defekt, men Artur tror han kan laga den. Igår kväll när jag kom hem med den så skulle alla hoppa och vara på den, vilket liv det blev Förvånad


  

[ Stepbrädan med defekten]

Av VERONIKA - 29 september 2009 10:41



Tidigt i morse fick jag lov att dra igen sovrumsfönstret. Det kändes så ruggit och kallt. Och visst var det kallt....Det har varit frost i natt. Det var bara 3 grader vid 8-tiden.


  


Jag har nyss kommit hem från farbror doktorn. Jag har varit dit med min onda mage, jag har en punkt som ömmar bredvid naveln. Jag fick svar på några av proverna som dom tog, och dom var helt okej. Hoppas dom andra provsvaren också är okej! Frågan är vad det är som gör så ont Rynkar på näsan. Den här ovissheten är nog värst, man går och har ont men får aldrig någon förklaring till varför.  Jag fick tre rör med mig hem. Måste lämna tre avföringprov....


Idag jobbar jag kväll, 15:30-21:00. På onsdag är det dags för värdegrunds utbildning igen, klockan 7:30-12:00 på brandstationen. Kul med någonting annat än bara jobb....

Av VERONIKA - 28 september 2009 16:10


hade rätt! Det blev rotfyllning. Jag tror min tandläkarskräck bara blir värre och värre med åren. Tills idag...

  

  

   [ Innan jag åkte till tandläkaren]


Jag tänker aldrig mer vara nervös över ett tandläkarbesök. Med den nya bedövningsmetoden så var det ingenting att rotfylla en tand (inbillar mig att det är värre med rotfyllning än en vanlig lagning). Den nya metoden bedövar bara tanden som ska lagas. Förut blev man bedövad i halva ansiktet, ja till och med näsan tappade känseln då. Den bedövningen fick man gå med i flera timmar efteråt. Med den här nya bedövningen kan man till och med vissla, vilket man inte kan med den andra. Dages ros ger jag idag till Bengt Mosseby....min tandläkare Skrattande Tack!


Stannade till på Kurtshusvagnar när jag åkte hem från tandläkaren. Där hittade jag två snygga halsband som jag inte kunde låta bli att köpa...


  

[ 50 kronor styck, billigt va!]

 

Om ett tag är det dags att byta om, 19:15 börjar Bodysteppen. Eftersom jag sitter värd idag så måste jag komma i tid Flört

Av VERONIKA - 28 september 2009 12:24

bodystep  


Ikväll är det dags för Bodystep igen...snart är det 4 år sen jag började med Bodystep. Tycker fortfarande det är lika kul! Här kommer en beskrivning på vad Bodystep är för något Glad


BODYSTEP®



BODYSTEP® är en modern version av step-up med ledorden energi, kraft och glädje! Det är ett enkelt, atletiskt och roligt pass där du använder en höj- och sänkbar låda och tränar till motiverande musik. Tränar du regelbundet kan du förbättra flåset, bli mer koordinerad och öka din styrka.


Vad gör BODYSTEP® för mig?

• Förbrukar massvis med kalorier.

• Förbättrar din koordination.

• Gör dig starkare i rygg och mage.

• Förbättrar hållfastheten i ditt skelett.

• Förbättrar din hjärt- och lungkapacitet.

• Förbättrar din allmänna hälsa och välmående.


Det ser komplicerat ut. Jag tror att jag är för okoordinerad.

Vanligtvis tar det några BODYSTEP®-pass innan du känner dig hemma på lådan. Ge inte upp! För varje klass som du är med kommer du att känna dig mer säker, och slutligen känna dig som ett med BODYSTEP®. - Börja med att sänka ner din låda till den lägsta höjden och fokusera på vad fötterna gör. Efterhand kan du göra armrörelserna också.


Källa: http://www.worldclassfitness.net/svenska/Vart-utbud/Traningsutbud2/Grupptraning/Puls--Kondition/Body-Step/

Av VERONIKA - 28 september 2009 11:43


Sitter här med en kaffemugg, det är snart dags att göra sig iordning för tandläkarbesöket. Inget jag ser fram emot. Usch...jag ska ev. rotfylla en tand. Inte nog med att man ska gruva sig för det onda det kostar väl skjortan också.

Av VERONIKA - 27 september 2009 16:26


Jobbat hela helgen. I morgon är jag ledig, då ska jag till tandläkaren och ev. rotfylla en tand. Återstår att se vad tandläkaren tycker...


Förresten så har jag blekt mina tänder 7 gånger nu....tycker faktiskt att dom är vitare.


  




Av VERONIKA - 25 september 2009 20:34


Idag köpte jag en mascara av märket LANCOME DÈFINICILS i svart....tipset kommer från Hannah Graaf! Den är helt super Flört  Köpte den på Åhlens för 280 kronor!


  



 

  

Ovido - Quiz & Flashcards