Alla inlägg under maj 2009

Av VERONIKA - 31 maj 2009 20:48


Nu har vi grillat och ätit gott med mormor.


[Artur grillar]

[Här sitter vi och äter efterrätt. Emil var och badade]

[Emil kommer hem från badet]


Den här veckan fick Artur en 5-liters flaska med vin av en trevlig kund. Grannen kom över och smakade på vinet ikväll.


[Här är flaskan och Rolf]


Av VERONIKA - 31 maj 2009 17:59


Usch, idag gick jag upp klockan 11.00 Mådde pyton! Huvudet dunkade och illamåendet satt i halsen. Och när jag reste mig upp och skulle gå ner i duschen så ömmade mina fötter. Gick hem inatt i sommarsandaler. Kul hade vi iallafall igår. Var på fest hos Camilla, en arbetskompis!


Eftersom de är mors dag idag så har vi bjudit hit min mamma på grillkväll. Jag fick fyra trisslotter av mina barn idag, vinst på tre stycken. Dock bara småvinster!


[Rabarberpaj, de blir efterrätten]

Av VERONIKA - 30 maj 2009 15:45


Vilket väder! Solen står på en klarblå himmel. Nu har vi varit på marknad och avslutade allt med att äta nere på Piren.


[Anton och Emil åker]

[Jag har köpt biljetter]

[Här sitter vi och väntar på maten nere på Piren]

[Nere på Piren]

[Jag och Artur]

[Jag nere vid Piren]



Av VERONIKA - 27 maj 2009 16:14



Man blir då aldrig riktigt klok på denna sjukvård! Artur fick ett samtal från skolan vid 12-tiden idag. Antons fröken förklarade att Anton krockat med en klasskompis. Dom hade frontalkrockat när de cyklade, smällen hade varit kraftig. Antons klasskompis klarade sig helskinande medan Anton gjort illa sig i handen. När Artur kom till skolan tyckte fröken att Artur skulle åka upp till akuten men Anton. Men på akuten hänvisade de Artur till sin vårdcentral. De var bara att åka vidare till vårdcentralen. Väl inne där så hänvisade de till röntgen uppe på lasarettet. Det var bara att åka tillbaka till samma byggnad som akuten ligger i. Där fick dom vänta och vänta tills de fick komma in för att röntgas.


Sen skickas röntgenbilderna till Falun, där ska en läkare tittar på bilderna och bedömer om de är en fraktur eller inte. När Artur och en trött Anton väntat i över en timme ringde Artur och undrade om jag kunde komma och byta av honom. Klart jag kunde! Så jag tar bilen och åker upp till lasarettet och Artur åker tillbaka till jobbet. Nu satt jag med Anton och väntade och väntade och väntade. Efter en timme och tio minuter kommer en sköterska ut med ett brunt kuvert och säger att vi ska åka tillbaka till våran vårdcentral. Där ska våran husläkare öppna kuveret och tala om för oss om Anton har någon fraktur. Herre gud!!! Spar man pengar och tid på detta viset?!!


När jag och Anton kom ut i bilen så öppnade jag kuveret. Där står de att Anton inte har någon fraktur eller luxation. Då bestämde jag mig för att inte åka tillbaka till vårdcentralen.


Vänta...telefonen ringer! De var läkaren från vårdcentralen som ringde. Hon undrade om de hade uppstått ett missförstånd eftersom vi inte kommit. Jag förklarade att jag läst röntgenutlåtandet och att Anton inte hade någon fraktur. Hon nöjde sig med de och tackade för sig.










Av VERONIKA - 27 maj 2009 13:57


I morse glömde jag min mobil hemma. För säkerhets skull ringde jag hem till pojkarna och talade om det. Jag slutade redan klockan 13.00 idag,  passade då på att åka till affären och handla. När jag kom hem ringde telefonen, de var Artur. Han berättade att han var påväg till akuten med Anton. Dom hade ringt från skolan,  Anton hade gjort  illa sig i en hand. Så nu sitter jag här och väntar!



Av VERONIKA - 26 maj 2009 16:46


Idag gjorde jag slag i saken och gick till frissan. Jag hade en bild med mig i mobilen på en frisyr som jag ville ha. Så är såg bilden ut på tjejen!


[Här är tjejen med frisyren]

[Så här blev min frisyr]


Jag blir galen på våran dator, den bara krånglar!






Av VERONIKA - 25 maj 2009 21:04


Nu har Artur kommit hem! Tjohoo


Men så trevligt han verkar haft det! Här kommer några bilder från hans resa.








Av VERONIKA - 24 maj 2009 22:25


Artur ist in Deutschland. Morgen ist er zu Hause, Schönheit! Er hat trotzdem war es gut in Oliver. Artur schrieb mir...Ich habe es so gut, wird am Mittwoch! Was gibt es zu glauben? Sie manifestieren sich. Er wahrscheinlich nur Scherz. Richtig! Nun schlafe ich...Gute Nacht


Arbeiten 7-14 morgen! Komfortable kurze Tage.

Ovido - Quiz & Flashcards