Alla inlägg under oktober 2009

Av VERONIKA - 28 oktober 2009 21:54


...man hinner med när man är ledig:) Började dagen med att åka till tandläkaren klockan 9:40 för att fortsätta lagningen av min rotfyllda tand. Notan slutade på 620 kronor denna gång. Inte så farligt med tanke på att jag gav 2300 kronor för 3 veckor sedan. Nu är tanden iaf klar!

 

När jag kom hem skjutsade jag ner Anton och Alexander till sporthallen, dom skulle bada! Medans dom badade blekte jag slingor på mig självTungan ute Allt går om man vill! Eftersom jag är så lockig i mitt hår fick jag lov att platta håret först...

 

  

[Jag i rakt hår]

 

Tog två bilder på balkongen, den är inte riktigt klart än.

 

 


  


Det kommer bli superbra till sommaren, morgonsolen kommer upp på den här sidanCool

 

Innan jag åkte till träningen drog vi upp till Elgiganten en sväng för att titta på en ny dator. Vi kom hem lite fattigare och med en ny HP. Våran andra bärbara har gett upp, skärmen är helt svart. Jag ska ringa till Hp imorgon. Enligt Loxodonta är moderkortet sönder, en kostnad på cirka 3000 kr. Man kan ju bli tokig för mindre, datorn är bara 2 år gammal. Återstår och se vad Hp själva tycker. Nog borde väl en dator hålla mer än 2 år!?

 

 

Natti natti

Av VERONIKA - 26 oktober 2009 21:12


...gick jag hemifrån 06:30!  Jag har bestämt mig nu, latdagarna är över. Efter jobbet var jättetrött idag, visste inte hur jag skulle orka med ett Bodystep-pass till kvällen. Hur som helt så försvann tröttheten efter passetTyst 

 

 

  

[Så här pigg blev jag av Bodystep]


  

[Tjohoo]

 

Ännu en dag till ända. Nu ska jag hänga mina rentvättade träningskläder, sen är det dags att krypa till kojs Förvånad

 

Natti natti

 


Av VERONIKA - 25 oktober 2009 18:37

 

Från och med imorgon ska jag börja gå till jobbet!  Fast jag tränar 3 gånger i veckan så känner jag att det är för lite, jag tränade faktiskt 5-6 gånger i veckan förut. Så varför inte lägga till lite gåträning till och från jobbet dagligen...Senaste veckorna har jag varit så lat, har faktiskt åkt bil till jobbet. Fan va lat jag är!

 

Innan jag gick till Body Stepen idag tog jag mig en rask promenad på nästan 40 minuter. Kom till träningen alldeles svettig Tungan ute När jag kom hem tog Niklas ett foto på mig innan jag gick ner i en varm och skön bastu.

 

  

[Jag efter träningen]

 

Fast träningen slutade redan klockan 15:45 så hade mörkret redan lagt sig idag. Kan det bero på att vi gått in i vintertid!? Obestämd

 

Nu ska jag äta spagetti och köttfärssås med vitlök! Förresten....våran bärbara dator har gett upp helt nu! Jag ska försöka lämna in den här i veckan.

 

Tjing alla glada!

Av VERONIKA - 24 oktober 2009 23:18

 

Idag har vi firat Artur!

 

  

[Här sitter vi mätta och belåtna]

 

  

[Min mamma]

 

  

[Jag Obestämd]

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Den här västen köpte jag i Borlänge för ett tag sedan. Jag älska den!

Man kan nästan ha den till allt Skrattande


Av VERONIKA - 19 oktober 2009 16:53


  

 

 

Idag var det våran tur på jobbet att ta sprutan som alla talar om. Återstår att se om man blir dålig av sprutan. Man skulle bli förkyld av den....suck! Jag väntar....

 

 

Av VERONIKA - 19 oktober 2009 15:26

 


 Nu har vi kommit hem från Stockholm och Artur har fyllt 40 år, vi kom hem 20:30 igår kväll. Måste säga att Japanskt spa är helskönt! Stämmning och lugnet, alla skulle behöva besöka det japanska spat Yasuragi. En ska är då säker! Jag och japansk mat går inte riktigt ihop, sushi är inget för mig! Men det finns så mycket annat som är supergott. Torsdag till lördag var vi på spat sen åkte vi till Globens hotell.  

                                                  


                                     

 [Så gick man klädd under vistelsen på spat, superskönt!]

  

[Kunde inte hålla migFörvånad]

 

 

[Äter mat] 


   

[Artur dricker Misosoppa]

 

  

[Artur efter japansk massage]


   

[I korgen bar man sina saker] 

 

 

[Varmt bad inomhusSkrattande]

 

 

[Varmt avslappnande bad utomhus]

 

    

[Varmt bad ute]


  

[Morgondopp 06:20]

 

 

På lördagen lämnade vi spa och åkte till Globens hotell. Där strosade runt i Globens galleria, på kvällen tog vi tunnelbanan in till Södermalm och åt gott.

 

 

  

 



Och på söndagen lämnade vi Globen och åkte till Sollentuna för att gå på Stinsen, Sollentunas galleria! Vid 14:30 kom Linda (Linda träffade jag 1989 på Rhodos) och mötte upp oss. Linda bor nämligen i Sollentuna. Hemma hos Linda drack vi kaffe och pratade och pratade.....

 

Självklart shoppades det på resan, här kommer  ett litet smakprov! Cool

 

  

[Köpte dessa supersköna stövlar på Dinsko]

 

 

[Köpte 3 träningslinnen]



Ikväll är det dags för invigning, klockan 19:15 ska jag på Bodystep!

 

Tjing!

Av VERONIKA - 14 oktober 2009 14:44


Oj va jag känner mig trött idag, ändå slutade redan klockan 13:00 idag. Har hört att man kan känna sig trött vid vissa tidpunkter under dagen, jag är väl inne i en sådan Oskyldig

 


 


 

Just nu håller jag på att koka fläsklägg, det tar sin tid! Det ska bli mumsigt med fläsklägg och rotmos ikväll efter träningen. Klockan 18:00 är det Bodystep som gäller....

 

    

fläsklägg

[Fläsklägg]

rotmos

[Rotmos]

Av VERONIKA - 13 oktober 2009 20:21


Ikväll har jag varit ut på en joggingtur. Trodde jag skulle hinna hem innan mörkret föll.


    

[Här kommer jag hem]

 

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Ovido - Quiz & Flashcards