Alla inlägg under oktober 2008

Av VERONIKA - 31 oktober 2008 23:07

Vinterdäcken har kommit på plats!

Av VERONIKA - 31 oktober 2008 11:38

Oj, va mycket snö det har kommit i natt. Det har säkert kommit 20 cm och vi som har sommardäck på.




Av VERONIKA - 30 oktober 2008 20:35

Jobbade bara till klockan 12,00 idag. Mellan klockan 14,00-18,00 har vi varit  på handledarutbildning, våran son Emil fyllde ju 16 år i måndags. Det är alltså dags för övningskörning. Jag passade på att ta ett foto när alla gick ut på en kort bensträckare.



Mitt körkort kostade allt som allt 3100 kr (1988). Jag gick en intensiv vecka på körskolan.....den veckan körde jag 5 lektioner, sedan körde jag upp.


Vi betalade 1050 kronor idag för handledarutbildningen(betalade för 3 st). Då ska ni veta att det är bara för handledarutbildningen. Sedan tillkommer avgiften till Länsstyrelsen för körkortstillståndet och tillståndet för att vara handledare.......220 kronor för Emil och 170 kronor per handledare. Summa summarum så blir det 1610 kronor. Så mycket är man alltså uppe i bara för att få övningsköra. Sedan tillkommer ju avgift för inskrivning och böcker. Jag vill inte ens tänka på vad det kostar att övningsköra med körskolan.


Hur det än är, så tycker jag det är bättre att ta körkortet när man är arton. En sak är då säker....det blir inte billigare ju längre man väntar!


[ Här nedanför ser ni de grejer vi fick på handledarutbildningen idag]





Av VERONIKA - 29 oktober 2008 19:39

Usch, i morse var det kallt när jag cyklade till jobbet....-2 grader.


Egentligen skulle jag ha varit på step i kväll, men jag stod över träningen. Jag måste vila mina ömma ben från stepen och tog en lång promenad upp på stan i stället. Där köpte jag två nya vinterjackor. En till min äldste son Emil och en till min kära man.


       [Emils jacka...1400 kr]                          [Arturs jacka 800kr...o.p 1200 kr]





































Av VERONIKA - 28 oktober 2008 21:51

Sitter här med hårblekning i håret. På fredag ska jag på halloween fest med Abb.


Ikväll har vi ätit Per Morbergs saffranspannkaka, jag såg ett program med Moberg här om dagen. Då lagade han denna rätt. Den var jättegott! Prova.....

http://recept.nu/1.253246/per_morberg/varmratter/ris_

couscous_andra_gryn/per_morbergs_saffranspannkaka_med_salmbarssylt


[ Så här såg våran kaka ut]

[ Vi åt drottningssylt och grädde till]


Här kommer en bild som jag har tagit.


Nu måste jag skölja ur blekningsmedlet! Vi hörs hoppas jag :)

Av VERONIKA - 27 oktober 2008 21:26



 

Idag har jag käkat värk tabletter. Jag har så jäkla ont i min högra höftböjare...jag blir tokig på alla dessa krämpor som kommer. Inte nog med att jag har ont i höftböjaren, jag har ont i vaden, hälen och baksidan på låret....alltihop på höger sida.


Usch, nu måste jag börja stretcha ordentligt. Innan allt blir kroniskt. Jag har tränat så mycket dom två sista veckorna och stretcha alldeles för lite i förhållande till träning.


God natt...nu ska jag stretcha innan jag kryper i säng!

Av VERONIKA - 26 oktober 2008 17:00

Jaha, då sitter man här svettig igen. Har nyss varit och tränat body step. Tänk att jag har fastnat helt för body step...har nu tränat body step i 2,5 år. Det är sååå kul! Det är nog farten jag tycker om! Jag har ju provat body attack, combat, core samt body pump. Men tycker bäst om stepen. Det bästa vore väl om man kombinera styrka och kondition.


[Här är en bild på hur man kan göra när man tränar body step!]


Av VERONIKA - 26 oktober 2008 11:52

Vi spelade poker i Hedemora i går. Pokerspelet höll aldrig på att ta slut. Jag kom iallafall 3:a av fem stycken.


Nu ska jag ut och hjälpa till med "lövkrattningen".......

Ovido - Quiz & Flashcards