Alla inlägg under november 2009

Av VERONIKA - 28 november 2009 22:16


Rätt vad det är så åker locket av på mixern  

 

  

[Persiljan sprutade upp på skåpen]

 

Alla tre rätterna blev iaf  lyckade trots olyckan med mixern.

 

  

[Min mamma  sätter sig till bords]

Mat
Av VERONIKA - 28 november 2009 16:47

 

Ikväll har vi bjudit hem min mamma och hennes Roland på mat. Det blir förrätt, huvudrätt och efterrätt!

 

  

[Förrätt, Soppa ”En grön dröm”]

  

[Huvudrätt, Salviakryddad kalvschnitzel á la Hille, Senapsmos och smörstekta primörer]

  

[Efterrätten, chokladbakelse med flytande mitten]

 

Klockan 19:00 ska maten avsmakas

Mat
Av VERONIKA - 28 november 2009 12:10


Köpte en svart smides ljusstake igår. Den matchar väldigt bra till nya soffan

 

    



Igår hade vi julfest på jobbet. Vi hade beställt mat från Gammelgården, jättegott! Efter maten hade vi lekar...det piggar alltid upp stämningen. Senare åkte vi upp på Folkan.....

 

Är ovanligt  pigg idag. Jag och Karin gick hela vägen hem inatt.....frisk luft har ingen dött av

 

Nu ska jag fortsätta med att måla trappräcket....

 

Vi syns!

Av VERONIKA - 26 november 2009 22:18


 

Kolla in vad duktig hon är!

 

Av VERONIKA - 26 november 2009 21:11


Konstigt...idag regnade det inte när jag cyklade hem från jobbet. Tror det har regnat varje  dag den här veckan. När jag kom hem bytte jag om och tog en löptur på nästan 50 minuter. Fan va skönt det är

  

Min mamma har varit här under dagen och gjort köttbullar åt alla lediga barn. Efter löptur åt jag mammas köttbullar sen gick ner och la mig i ett varmt bad   Hamnade därefter i soffan....


  


Imorgon kväll har vi julfest på jobbet....

Av VERONIKA - 25 november 2009 18:44


Usch vad jag känner mig trött idag. Hur ska jag orka med julfesten & Folkan på fredag? Pust....men men orken kanske kommer.

 

Ikväll skulle jag behöva ta mig en löptur, men jag orkar inte. Jag tar den i morgon istället. Stepen är inställd även ikväll.... båda ledarna är sjukaGråter. Nu ska jag sätta mig och mysa i nya soffan.

 

Så här blev soffan. I januari kommer nackstöden som vi beställt.

 

   



 Den här kistan vill jag ha som bord.

 



 

Tjing tjong!

Av VERONIKA - 24 november 2009 19:53


Montering pågår!

 

  


[Fotpallen]

 

Färgen blev väldigt missvisande  på den övre bilden. Soffan är mer svart/grå.

 

Idag kom även våran nya "Robert box". Här ska användas HDMI-kablar, på den gamla boxerlådan fanns ingen HDMI-ingång...

Av VERONIKA - 23 november 2009 14:13


Kan inte fattar varför vi inte har kapat av spaljen för flera år sedan. Det blev så bra. Nu ska räcket målas vitt, har hunnit med grundmålningen. Vi har fått ett nytt vardagsrum, ja hela huset blev som nytt Skrattande

 

  

 [Så här såg det ut förut]

[Så här ser det ut nu Cool]

 

På onsdag ska vi hämta nya soffan med divan.....

 

Idag slutade jag redan klockan 13:00, har bytt min kväll mot en dagtur. Ikväll ska jag på step klockan 19:15 Förvånad

 

Nu ska jag njuta av mitt "nya" vardagsrum!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards