Alla inlägg under januari 2009

Av VERONIKA - 29 januari 2009 22:45

Niklas blev röntgad på akuten. Den läkaren kunde inte se någonting konstigt med hans fot. Men han var ingen röntgenexpert, sa han. I morgon skulle mer kunniga läkare titta på röntgenbilderna. Hörde vi inget, så var allt okej.

Av VERONIKA - 29 januari 2009 17:24


Jaha....då är man tillbaka i verkligheten igen.


Vi har haft det hur bra som helt i Trysil. Frisk luft och träningsvärk, det är bara förnamnet! Vilka fjäll och vilket väder vi haft, rena paradiset! Vi hann åka längdskidor en eftermiddag....men med såna fjäll föredrar jag slalom framför längdskidor. Jag har inte riktigt förstått tjusningen med längdskidåkning än, mer än att det är bra träning. Eller....det kanske inte finns någon tjusningen med längdskidåkning.


[Stugbyn vi bodde i][Jag i en av backarna]

[Här sitter Anton, Niklas, Artur och Emil i en korglift med hel glaskupa]


På tisdagen var det kvällsåkning.


[Anton och jag][Kvällsåkning med fackeltåg][Här sitter två lavinhundar och väntar på husse]


I min ålder kanske man ska hålla sig ifrån dessa "leksaker"....men vem kan det när dom plötsligt bara finns framför en![ Jag försöker mig på en glidning......ingenting är omöjligt ;) ][Jag, Emil och Anton uppe på fjället][Jag i solen ovanför molnen. Anton och Emil i bakgrunden]


Sista dagen ställde jag och Anton upp i en slalomtävling. Man skulle åka två åk med så liten differans som möjligt mellan åken.


[Här kommer Anton mot mål]

[Här går jag i mål][ Här gör jag en Anja Pärson i målfållan :)]


En sak är då säker.......Jag har blivit kär i Trysil.....vilket paradis för skidåkare!




Jag spar tråkigheterna till sist.....just nu är Artur på akuten med Niklas.

Näst sista dagen gjorde Niklas illa sig i hälen när han hoppade i ett stort hopp.  Han blev undersökt av en kille som jobbade i backen. Han tyckte vi skulle avvakta. Nu är vi alltså hemma och Nilkas har fortfarande ont. Därför har dom åkt till akuten. Jag tror inte Niklas har brutit någonting, men för säkerhets skull är det lika bra att kolla upp foten.


We will be back Trysil :)

Av VERONIKA - 23 januari 2009 14:03

En dag på fem veckor jobbar jag bara 7,00-11,30. Den dagen inföll just idag! Det passade hur bra som helst. På söndag åker vi till Trysil, så det var bara att åka hem och börja packa. I morgon (lördag) jobbar jag 7,00-11,00 sen börjar jag igen 15,30-21,00. Så är det när man jobbar i vården...delade turer på helgerna....Pust! På söndag har jag iaf semester, då bär det av till Trysil!


[Detta väntar oss ;)]


Tjohoo....det snöar ute!

Av VERONIKA - 21 januari 2009 19:34

[Ha ha ha...vilken gräslig bild, men det bjuder jag på. Här är jag nyss hemkommen från step-passet. Nya träningslinnet sitter på :)]


Resultatet från kvällens step-pass!


Träningstid 1 timme

Maxpuls 185

Snittpuls 156

kcal 624

30% Fett


Jag säger som nya zeeländaren -Your hips strait forward


Av VERONIKA - 21 januari 2009 17:07

Här är bilden som inspirerade mig till att köpa jackan!

[Lotta Hedbergs dotter...Sandra!]

Av VERONIKA - 21 januari 2009 15:24

Idag har jag varit ledig. Vid elvatiden drog jag till Borlänge för att titta på en jacka som inte fanns i min storlek här i Ludvika. Tyvärr fanns den inte i rätt storlek där heller. Personalen ringde då till Falun och frågade om dom hade en 42:a. Det hade dom. I Borlänge köpte jag ett träningslinne.

[Träningslinnet.....450 kr]


Sedan var bara att åka vidare till Faluns Intersport. Väl framme i butiken så visade det sig att dom hade inte alls hängt undan någon 42:a åt mig. Jag förklarade att jag varit i Borlänge och att dom ringt till Faluns butik. Då slog det henne....-Vi har ju en till Intersportbutik i Falun. Hon ringde dit....mycket riktigt, där fanns den!


[Här är nya jackan. Antingen gillar man den eller så tycker man den är skitful. Och vet man vad den kostar, ja då tycker man nog att köpet var onödigt. Den kostade 1800 kr]


Men va fan gör man, jag såg ett kort på en tjej som hade den jackan på sig. Den var så snygg mot snön. Det värsta är att jag har redan köpt en ny skiddress i år, synd nog!

[Så här ser den ut. Jacka med tillhörande byxor..... 1600 kr för båda delarna]


Nu är det färdighandlat på ett tag, den saken är klar. Jag återkommer senare med resulatet från Bodystepen.

Av VERONIKA - 20 januari 2009 20:11

Jaha, då har man varit ut på sin andra tur på längdskidor.


Skidturen varade i 39 minuter.

Maxpuls 168

Snittpuls 137

Kacl 327

45% Fett


I morgon blir det step!

Av VERONIKA - 19 januari 2009 21:09


Shit va lätt det gick på stepen ikväll. Det är sååå sköööön känsla. En timmes step gav detta resultat ikväll.


Maxpuls 183

Snittpuls 163

Kcal 667

25% fett


På onsdag är det step igen. Återstår och se vad resultatet blir då!


Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards